SuperEngine

SuperEngineSuperEngine je robustný zobrazovací systém schopný zobraziť veľké dátové sety v reálnom čase. Je vhodný pre revíziu vytváraných CAD projektov, prezentovanie vízie zákazníkovi, virtuálne manuály, prezentačné činnosti ako aj prehrávanie multimediálnych dát.Umožňuje prezeranie v mono a rôznych 3D stereo režimoch. Pre zvýšenie výkonu je systém možné prevádzkovať v clustrovom režime.Súčasťou je skriptovací jazyk RUBY, ktorý umožňuje vytvárať zložité animácie a dotvárať funkčnosť celého systému bez nutnosti úpravy samotného softvéru. Ďalšou jeho zaujímavou vlastnosťou je možnosť synchronizovaného prezerania modelu vo vzdialených kanceláriách, prípadne využitia pre 3D konferencie.

Tento systém je možné s výhodou použiť aj pre vytvorenie aplikácií virtuálnej reality.

SuperEngine

 Zloženie systému:

Aktuálna verzia systému 1.94e Calisto zo dňa 3.4.2013
Rýchlosť renderovania viac než 20 miliónov trojúholníkov pri 30 snímkoch / sekundu v stereoskopickom režime (použitý LR cluster)
Zobrazovacie režimy
  • 2D
  • 3D anaglyph
  • 3D left-right
  • 3D Philips WOWvx
  • 3D active stereo
Vstupné formáty
  • bin (vlastný formát systému)
  • vrml objekty
  • obj
  • 3ds
  • import CAD dát konverzným softvérom
Základné funkcie systému
  • real-time vizualizácia objektu
  • prehrávanie 2D/3D videa/obrázkov
  • funkcia 3D slideshow s jednoduchým vytváraním prezentácie
  • v spolupráci s ViEVO podpora 3D konferenčného hovoru
  • zobrazenie live streamovaného 3D videa
  • manipulácia s hierarchickými časťami modelu
  • vykonávanie programu napísaného v Ruby scripte
  • synchronizovaná spolupráca dvoch systémov cez sieť
  • Podpora zobrazovania metadát
  • Ovládanie hardvérových prvkov (osvetlenie, zatemnenie atď. )
  • Podpora 3D zvuku
  • Podpora clustrových inštalácií
Možnosti ovládania pohybu
  • SpaceMouse
  • Myš
  • Dátové rukavice
  • Rôzne zariadenia trackingu
Skriptovací jazyk Ruby

Funkcie:

3D core Jadro systému tvoria 3 programy:
Remote Console slúži na vzdialené ovládanie celého systému.
Video Renderer tvorí vizualizačnú časť. V systéme môže byť použitý viackrát na samostatných počítačoch v závislosti od konkrétnej konfigurácie.
Control Center je hlavná časť systému, obsahuje kompletnú funkcionalitu. Ovláda sa pomocou konzoly a určuje činnosť a konfiguráciu rendererov.
Object tree manipulation Modul umožňujúci prácu s hierarchickou štruktúrou jednotlivých zobrazovaných modelov.
Metadata enhancing Modul umožňujúci pridanie a zobrazenie metadát jednolivým modelom a ich častiam.
3D multimedia support Podpora multimediálneho obsahu aj v stereoskopickom režime.
Network teamwork Modul vzdialenej kolaborácie.
Enhanced 3D interfaces Podpora širokého spektra vstupných zariadení virtuálnej reality.
HW control Modul ovládania elektrických a mechanických častí projekcie (zatemnenie, osvetlenie, plátno, atď.)
3D sound Modul podpory priestorového zvuku.
3D Video Conferencing Modul kompatibility s video-konferenčným systémom ViEVO.
Cluster Modul umožňujúci konfigurácie s vačším počtom zobrazovacích jednotiek pre viacpohľadový rendering a rendering vo veľmi vysokom rozlíšení.
LR cluster Odľahčená verzia clustrového riešenie podporujúca rendering každého oka na samostatnom počítači.
Philips Wow edition Verzia s podporou WOWvx formátu na výstupe.